Wednesday, October 16, 2013

ESP SHAKLEE. HOT PRODUCT!

Assalamualaikum


 Mesti korang dah pernah dengar produk-produk dari shaklee kan? Sekarang nie aku salah seorang pengguna produk shaklee nie tau..lagi2 hot product dari shaklee iaitu ESP nie :) So, entry kali nie aku nak share apa itu esp dan apa kesan yang aku rasa selepas minum esp superb nie.ngeh3 .. Gerenti siapa yang dah try memang akan jatuh cinta kat produk nie punya!




 
 Faedah & Kebaikan ESP

 1) ESP menjadikan kulit muka cantik, halus,gebu dan berseri
2) ESP menganjalkan semula payudara yang kendur dan mengembalikan kecantikkan payudara anda
3) ESP memberi tenaga, badan semakin sihat dan kurang letih
4) Bagi ibu-ibu yang menyusukan anak, ESP sangat-sangat membantu menghasilkan susu dengan lebih cepat dan merupakan salah satu milkbooster yang hebat
5) ESP juga membantu menghaslkan susu yang lebih pekat dan berkrim, kesannya bayi anda akan cepat kenyang dan kurang meragam
6) Bagi ibu-ibu mengandung, ESP membantu perkembangan fetus dan memastikan kesihatan ibu di tahap optimum
7) Cepat kenyang dan membantu dalam pegurusan berat badan.
8) Berupaya menghilangkan parut jerawat di muka, kerana terjadinya parut akibat kekurangan protein unuk membentuk sel baru dan menyingkirkan sel kulit mati.
9) Berkesan mengurangkan eczema dan masalah kulit





Ha, banyak kan faedah dan kebaikan nya :) Diikutkan lama jugak sebenarnya aku usha produk shaklee nie..Selepas aku dah betul2 yakin baru aku try esp nie.. Sebab aku nie jenis cepat sakit sana sini .. Kalau tak cukup tido pun kepala aku memang pening macam ape dah .. So, sebelum aku tunang hari tuu aku decide nk try esp nie jugak.. Aku tak nak lah eday aku nanti aku tak cukup tido pening kepala bagai kan ..
Masa mula-mula aku memang x boleh nak minum esp nie sbb rase vanilla.. Semua perisa aku boleh minum lagi - lagi kalau coklat..memang aku suka , tapi disebabkan aku tgk byk kebaikan dan kawan2 aku yg minum esp nie semua bagi kesan positif so aku nk try jugak walaupun perisa vanilla .. Yang bestnya esp nie kita boleh campur dgn minuman lain tau .. 
Antaranya :-
1)  1 sudu bancuhan ESP + Air Suam


2) 1 sudu bancuhan ESP + Fresh Milk  
3) 1 sudu bancuhan ESP + Milo

4) 1 sudu bancuhan ESP + Twister Oren


5) 1 sudu bancuhan ESP + Fresh Milk + kurma
(kurma tu rendamkan dulu dan boleh potong saja kecil2 mahupun blend)

6) 1 sudu bancuhan ESP + Ribena 

7) 1 sudu bancuhan ESP + Nesvita 3 in 1

8) 1 sudu bancuhan ESP + Susu Anmum

9) 1 sudu bancuhan ESP + campuran buah-buahan dan blend 

10) 1 sudu bancuhan ESP + Horlicks
 
11) 1 sudu bancuhan ESP + Nestle Bliss

12) 1 sudu bancuhan ESP + Meashake/Performance Drink/Cinch Shake


Kesan ke atas diri aku

1) Masalah senggugut kurang sangat2..sebab aku kalau kena senggugut mesti nk tergolek2 tahan sakit..tapi lepas minum esp nie alhamdulillah kurang sakitnya

2) Walaupun aku rasa aku tak cukup tido tapi kalau pagi2 minum nie mesti rasa cergas jer sampai ke petang

3)  Perut dah tak rase pedih kalau aku x sarapan pagi..kalau x, perut cepat jer rase pedih kalau x makan pape

4) Ada 1 hari tuu aku kena cirit birit dan sakit kepala..Lepas g klinik aku dpt mc aku rehat..tapi tuu pun x lega walaupn dah mkn ubat.. keesokan paginya aku minum ESP nie terus ok perut aku ( rase nyesal sbb hari yg aku g klinik tuu aku x mnm ESP ) kalau tak dah ok x payah aku mc kan
 
Cadangan Sukatan dan Waktu Minum ESP

Sukatan : 1 sudu besar ESP + Air Kegemaran Anda (1 atau 2 kali sehari)


Aku sendiri suka minum ESP pada awal-awal pagi sebelum pergi kerja, sebab awal-awal pagi lagi perut aku dah 'kriok' 'kriok' lapar. So, aku kena isi dulu perut sementara nak tunggu sarapan di office.

Untuk yang ingin kuruskan badan, boleh mengambil ESP di antara waktu makan utama supaya perut rasa kenyang:)   
Tips ESP
  • Jangan bancuh dengan air panas, air kafein atau air berkarbonat sebab boleh hapuskan nutrisi
  • Jangan ambil lebih dari 3 sudu sehari kerana ini akan membebankan ginjal
  • Gunakan tumbler atau shaker untuk menggoncang bancuhan ESP untuk lebih mudah larut. Kalau guna sudu sahaja, nanti tak semua yang larut, jadi berketul-ketul


p/s : dah tiba waktunya korang try esp nie :) Siapa yang nak try leh email aku di noralizashaklee89@gmail.com . Setiap pembelian dengan aku akan dapat KONSULTASI PERCUMA seumur hidup:) lagi satu produk nie jimat leh tahan sampai 3bln tau :)

No comments: