Sunday, December 25, 2011

Murtabak maggi


Assalamualaikum


Kalau hari tak kerja nie memang masa berlalu cepat jer kan .. Kalau kat tempat kerja nak tunggu petang punyalah lambat masa berjalan .. kui kui kui .. Pastu untunglah sape yang cuti pada hari esok.. leh bersantai2 lagi kat rumah .. aku esok tak cuti pun tau .. uhuk2 


So, kepada yang bercuti pada esok hari leh lah try murtabak maggi nie .. bukan susah pun buatnya .. Kalau tak nak tunggu esok, jap lagi pas baca resepi nie pun korang leh try jugak .. Mungkin ada yang dah tahu mungkin juga ada yang tak tahukan .. ok2, jom tengok apa bahan2 dan cara2 nak buatnya.




Bahan - bahan nya ialah :

sebungkus maggi

sebiji telur
sedikit garam

 Cara - cara nya pula :
1. rendam maggi dengan air panas .. dah agak masak leh buang airnya
tapi mee nya jangan terlalu kembang yer,t x sedap.

2. pecahkan telur dan letak sedikit garam .. ha, 
serbuk maggi kari tuu campur sekali tau


3. lepas dah godeh - godeh korang letak mee maggi tadi 


4. Last sekali korang goreng macam goreng lempeng .. 
siappppp, senangkn?



dan ini hasil yang aku buat 





tarraaaaaaaaaaa



Kalau ikutkan korang leh tambah macam - macam masa tengah godeh2 tuu .. letak lada ker,kentang ker, pape jerlah yang korang rasa nak letak .. Masa aku buat nie aku letak sosej pastu aku guna dua biji telur , dapatlah besar sikit .. makan ngan nasi pun sedapppppp.. resepi dah ada so ape tunggu lagi , cubalah yer :)




2 comments:

A.I said...

makkkkk!
kat hostel tak leh masak.
teringin woih.
tp memang sangat sedap pon

aien harun said...

xpenh rase beb..trgin nk mkn jew..smpai sekrg xpenh makn..huhu