Saturday, May 16, 2015

Honeymoon BALI - part 1

Assalamualaikum

Setelah sekian lama,blog nie ditinggalkan tanpa sebarang cerita kenangan tapi tetiba terajin pulak tetiba nak share sesuatu.pejam Celik pejam celik sebulan dah diri nie menjadi seorang isteri.ok, terus cerita pasal bali lah yer.


Hari pertama


Bertolak dari klia2 dalam 3petang camtu.Nak naik dari senai tapi dari senai takde direct terus ke BALI jadi kenalah pergi ke kl.Flight pun delay dah masa tuu.Sampai BALI dalam kul7 malam.Sampai pun dah malam jadi kitaorg plan memang esoknya baru berjalan.Malam tuu pak supir bawak kitaorg makan di restoran ayam lunak.2 org punya makan bila dikira semula adalah dalam rm80.MAHAL kan? hahaha

Gambar ehsan pak cik google


Lepas makan kitaorg terus check-in.Selama 5 hari 4 malam kitaorg menginap di KUTA CENTRAL HOTEL.nie dah booking awal2 masa promosi di agoda.Cuma masa booking tuu katilnya king tapi dapat 2 single bed.Tapi takpelah kita cantum kan ajer katilnya.hehe.Total 5 hari 4 malam di hotel nie lebih kurang dalam rm650 termasuk tax semua.





Untuk sarapan pun boleh lah tahan jugak banyak makanan ada nasi dengan lauk,pancake,salad,roti bakar,kuih muih,western food.Pekerja pun semuanya friendly.Memang terbaik layanan dorang.Muka ada senyummm jer.hihi.




Insyaallah kalau pergi ke bali lagi hotel kuta nie boleh dipilih sebagai tempat untuk menginap.Lagipun nak ketempat lain pun takde lah jauh sangat dan berdekatan jugak dengan giant.


TIPS PILIH HOTEL : JANGAN PILIH HOTEL DI SEMINYAK , DAH JALAN BENGKANG BENGKOK,SUSAH PARKING,JALAN SEMPIT.kalau korang memang plan tak berjalan just nak habiskan masa duduk hotel ajer boleh lah pilih duduk seminyak tapi kalau nak berjalan baik elakkan lah yer..tips dari supir jugak nie.



p/s : hari kedua kita sambung lain entry sebab sehari tuu banyak temapt yg dituju.panjang pulak nanti entry nie.hihi



BERSAMBUNG....








No comments: