Monday, May 18, 2015

Betul ker mineral coffee nie kopi untuk kesihatan ?

Assalamualaikum.


Nak tanya siapa suka minum kopi ? kopi 3 in 1 ? Korang tahu tak bahayanya minum kopi 3 in tuu ? Takcaya? Ha, baca nie



TAPI...hari nie saya nak share dengan korang kopi yang bagus untuk kesihatan.orang yang tak suka minum kopi tapi kalau try kopi nie confirm jatuh cinta.apakah kopi itu ?jeng jeng jeng..perkenalkan ini dia




MINERAL COFFEE



Ok,jom tengok apa yg bestnya MINERAL COFFEE nie.

Kajian menunjukkan bahawa jika seorang wanita minum 2 hingga 3 cawan kopi sehari, mereka dapat mengurangkan risiko kematian kerana penyakit jantung sehingga 24%. Ini menunjukkan bahawa pentingnya kita memilih bahan minuman yang betul untuk diminum- dan jika nak minum kopi, mesti nak pilih kopi yang terbaik untuk kesihatan kita, kan? Namun demikian, memang susah nak cari kopi yang elok untuk badan kita- kopi yang sedap di Star*ucks memang letak macam-macam sweetener kan? Kalau buka puasa minum air tu pun memang kenyang sebab kandungan fat pun tinggi juga. Kalau nak minum premix coffee yang ada di luar sana pun tinggi dengan kandungan gula. Pernah dengar kan 3 in 1 drinks kat luar sana yang bahaya untuk pesakit diabetis? Mereka tak boleh minum banyak sangat coffee premix ni, kalau tak bacaan gula melambung naik! 



Sebab tuu lah MINERAL COFFEE merupakan alternatif kepada pelbagai minuman kopi yang ada di luar sana. Ni saya senaraikan bahan utama yang ada di dalam Mineral Coffee:



Biji kopi yang digunakan untuk pembuatan mineral coffee ini ialah biji kopi robusta. Berbau wangi dan by nature air rebusannya terasa pahit. Biji kopi robusta ini diambil daripada pengeluar robusta terbaik dunia, Vietnam.



Garam buluh yang digunakan merupakan garam yang berkualiti tinggi yang diimport oleh syarikat KAEAM Trading di Korea- satu-satunya syarikat yang diiktiraf kerajaan Korea untuk mengeluarkan garam buluh bermutu tinggi.

Elemen Magnesium di dalam garam sangat penting untuk penyerapan kalsium dan menjaga kesihatan jantung. Apabila kalsium diserap dengan baik dan tekanan darah dapat distabilkan, badan kita dapat berada di dalam keadaan tenang.

Paling menarik bagi mineral coffee ini ialah unsur CHLOROGENIC ACID yang tinggi di dalamnya. Ia adalah sejenis protein yang dapat menghalang penyerapan gula dalam darah. Chlorogenic acid ini yang MEMBANTU MENGAWAL BERAT BADAN. Inilah keunikan mineral coffee dibandingkan dengan kopi sachet atau 3 in 1 yang di dalam pasaran di mana Mineral Coffee bersifat ANTI-OBESITI.


Kelebihan Mineral Coffee yang lain:

Kaya dengan anti-pengoksidaan

Kaya dengan bahan mineral dan elemen surih
seperti magnesium, besi, kalsium dan kalium

Hilangkan keletihan fizikal dan mental

Melegakan tekanan


Mineral coffee sesuai untuk:

Pesakit darah tinggi- membantu mengawal tekanan darah supaya lebih stabil. Ini dikongsikan oleh seorang pesakit darah tinggi yang menyemak tekanan darah beliau sebelum dan seminggu selepas minum mineral coffee. Mineral coffee bertindak sebagai agen penenang bagi kita.

Pesakit imsomnia- kebiasaannya pesakit imsomnia ini antara lain masalahnya ialah kerana kalsium tidak diserap dengan baik oleh badannya, maka badan mereka masih cergas dan tidak tenang untuk proses tidur. Kandungan Magnesium di dalam Mineral Coffee tadi membantu penyerapan kalsium berjalan dengan lebih baik, seterusnya badan akan beransur tenang dan dapat tidur dengan baik.

Pesakit migrain- pada sesiapa yang biasa menghadapi migrain ketika berpuasa, boleh minum mineral coffee ketika sahur. Elemen Garam Buluh tadi akan membantu melancarkan perjalanan darah dan mengelakkan migrain dan sakit kepala lain.

Pesakit kencing manis- Garam Buluh  tadi membantu dalam menyeimbangkan gula dalam darah dengan adanya chlorogenic acid tadi.  Pesakit juga harus mengambilkira segi nasihat doktor.

Pesakit yang mempunyai HB rendah- Contohnya ibu mengandung yang mempunyai HB yang rendah boleh cuba minum mineral coffee. Magnesium di dalam mineral coffee juga boleh meningkatkan jumlah darah ke paras yang sihat.


Whatsap saya untuk order
0127852053
aliza

No comments: