Monday, August 27, 2012

Kenangan seminggu berhari raya 2012

Assalamualaikum


Selamat hari raya yang ke-9 kawan - kawan semua .. kepada yang masih beraya selamat lah yer dan pada yang dah bekerja selamat menjalankan tugas yaww.. ha, camna dengan perayaan korang tahun nie ? Pagi-pagi isnin nie aku macam rajin lak na update sikit pasal hari raya aku.. memang lah tak semeriah mana tapi alhamdulillah aku  masih dapat merasakan nya .. insyaallah tahun depan kalau di panjangkn umur leh beraya lagi .. ahak2



Hari pertama


Macam biasa kena bangun pagi2 kemas rumah, sebab rumah aku nie tak leh kemas awal2 nanti kang habis selerak semula,ramai budak kecik lah katakan .. lepas dah lincah - lincah settelkan semua , pergi ke dapur dan tolong untuk persiapan untuk di hantar ke masjid .. lepas bermaafan selalunya kitaorang akan pergi rumah sedara yang dekat-dekat dengan rumah .. tapi tahun nie, raya pertama kitaorang menunggu aje sedara - sedara datang bertandang .. 



Hari kedua


Hari raya kedua pulak aku bukan pergi beraya tapi pergi tengok wayang bersama dengan my sayang .. kitaorang tengok cerita SAM .. boleh tahan gak lah cerita tuu .. yang membanggakan pengarah yang membuat filem itu hanya belasan tahun ajer .. tapi hasilnya,pehhhh! tahniah syafiq sayang.. haha ..
" eh, bukan syafiq mustaffa yang mengarahlah tapi syafiq yusoff haslam lah "
bak kata ayah dia orang pergi beraya korang pergi tengok wayang .. ngeh3..tapi lepas dah tengok wayang kitaorang pergi beraya di rumah ucu my sayang .. terima kasih ucu sekeluarga menjamu makanan2 yang sedap.



Hari ketiga




Hari raya ketiga bersamaan hari selasa aku dah sibuk nak pergi kerja .. orang sibuk beraya lagi kan,yelah baru raya ke3 aku dah kena kerja .. nak ambik cuti hari tuu mesti tak dapat punya sebab orang lain dah cuti , so aku kena keja gak .. dahlah hari tuu family aku nak pergi beraya ke mersing, dah lama aku tak pergi ke sana (al fatihah untuk tok long ).. baru nak bawak JNQ jalan jauh.. kui kui kui .. siang tak dapat raya malam tuu pulak aku pergi beraya lah bersama mak, along, angah dan pengikut2 aku yang comel .. malam tuu kitaorang beraya ke rumah my sayang .. makan sedap lagi jor .. hehe 




Hari raya keempat 



Hari raya ke-4 pula siang tuu macam biasa bekerja... malam pula bukan pergi beraya tapi aku dengan my sayang pergi menonton perlawanan bola sepak di stadium pasir gudang .. perlawanan antara johor fc dengan singaporean.. memang ramai ar malam tuu .. ramai gak sedara2 aku yang jumpa kat sana. ramai bawak family masing - masing.. atok aku pun pergi tengok gak tau .. ngeh3 .. tapi hasil perlawanan hanya telur - telur sahaja ( 0 - 0 ) 



Hari raya kelima


Siang masih bekerja dan malam tuuu pula aku bertungkus lumus menyiapkan makanan untuk di jamu oleh family my sayang .. hanya sempat masak nasi ayam sambal jer untuk family haji mus .. tapi alhamdulillah dorang semua menyukai nya .. lagi - lagi my sayang yang dah lama nak makan masakan aku ( dah lama katanya  tak merasa air tangan aku nie, dulu masa belajar penah gak masakan untuk my sayang .. paling di ingat, aku masak nasi goreng guna perencah segera tuu .. kelakar bila di ingat, tapi kesian kat my sayang tuu .. sayang, awak ingat lagi tak pe jadi kat awak ? kahkahkah )



Hari raya keenam


Hari jumaat berehat dirumah setelah penat bekerja di siang hari ..



Hari raya ketujuh


Hari sabtu pagi dalam 10.30am camtu family my sayang telah datang ke rumah untuk membawa aku pergi beraya di batu pahat dan kluang .. tempat pertama sebelum beraya kitaorang pergi ke majlis perkahwinan budak KPTM di bandar baru uda .. kira senior aku lah masa kat KPTM dulu .. batch2 abg shap .. aku tak tahu nama tapi aku pernah nampak masa kat kolej dulu .. lepas tuu kitaorang semua bergegas ker kluang dahalu then baru pergi batu pahat ..  sampai ke tengah malam aku ikut beraya ke rumah saudara2 hj mus..perut tak yah ceritalah memang senak sebab kenyang sangat .. dari pagi makan jer ... malam tuu kitaorang menginap di rumah akak my sayang iaitu kak ain di kluang



Hari raya kelapan



Semalam pagi2 dah kena bangun sebab nak hantar my sayang ke busten kluang ... sayu jer hantar my sayang masa naik bas tuu .my sayang nak berangkat pulang ke ibu kota dah , menjalankan tanggungjawab nya .. belajar rajin2 my sayang .. nanti tahun depan dah habis belajar,cepat2 kumpul duit leh masuk meminang .. hehe , gatai aku nie .. selepas dah hantar my sayang aku dan ahli2 hj mus yang lain sambung beraya di batu pahat dan simpang renggam.. dalam pukul 11pm camtu aku sampai di rumah pasir gudang .. semua dah kepenatan masa tuu .. papepun, terima kasih kat family hj mus sebab bawak aku pergi beraya untuk di kenalkan kat sedara2 dorang semua .. insyaallah kalau ada jodoh silaturahim ini akan berpanjangan .. aminn ^ _ ^



p/s :
 sori sangat kat kawan2 aku yang ajak beraya dan yang nak datang beraya pada hari sabtu dan ahad tuu ..xpe minggu depan kawan kita ada yang nak tunang n ramai nak kawen .. kita jumpa masa tuu lah nampaknya




No comments: