Wednesday, August 3, 2011

Bos Melayu VS Bos Cina


Assalamualaikum


Selepas aku menamatkan pelajaran aku, dah dua pekerjaan aku buat .. Pekerjaan pertama tuu aku berboskan Melayu dan pekerjaan kedua aku yang sekarang nie berboskan Cina .. So, hari nie aku nak cerita sikit pasal bos dan bekas bos aku nie .. hehe .. Bukan nak mengata ker ape ker, tapi manelah tahu suatu hari nanti aku jadi bos pulak , bolehlah aku ambik sikap yang baek kat dorang nie untuk dijadikan contoh, ye dakk?




Ok, BM untuk bos melayu dan BC untuk bos cina yer.


Pasal Kedatangan


BM - Masa aku kerja takut sangat tau kalau datang lambat, maklumlah nak jadi pekerja contohkan .. bos pulak memang dah bagitahu awal2 jangan datang lambat .. Kalau datang lambat muka tak cam masam lak kan .



BC - Walaupun aku cuba untuk jadi pekerja contoh, tapi aku seringkali lambat al maklumlah aku pergi kerja naik pengangkutan awam, macam orang cakap biar susah2 dulu kan .. Kalau lambat pengangkutan tuu maka lambatlah aku .. Cuma aku takde perasaan takut pun walaupun lambat, sebab bos aku yang nie sporting dan gaji aku tak kan di potong kalau lambat .. tuu yang aku suka tuuu .. ngeh3





Pasal Gaji


BM - Gaji kat situ takdelah besar mana cuma masa dah confirm tuu gaji aku naik sikit jer, pastu takde elaun pape .. Dahlah takde OT , aku nie kadang2 nak duit nya pasal memang akan jadi gila kerja sikit .. hehe



BC - Yang nie pulak walaupun takde OT gaji nya besar lah sikit dari yang lama dan ada elaun lagi tuu .. Insyaallah kalau aku confirm gaji akan di naikkan lagi .. tapi nie juga bukan pekerjaan tetap aku yer.






Persamaan BM dan BC



Tapi dorang ada satu persamaan yang aku suka sangat iaitu dorang suka belanja aku makan .. Yang nie paling best sekali ar ... ngeh3






p/s : cepat jer kan puasa, dah hari ke3 dah

5 comments:

ghost writer said...

lain padang lain belalangnya.

lain planet lain lar jugak aliennya..

tak gitu,Liza.hihi

Lyaa Suriany said...

heee. best dapat keje.
lya jugak tanam anggur kt rumah lg

apik pehe said...

adehhh..nak juga kene belanja

Encik Psychopath said...

UNTUNG LA DAPAT MAKAN.

zazaw said...

HAHA
akak !!!!!!!!

nanti suruh bos akak belanja zazaw