Saturday, February 12, 2011

Kan aku dah cakap TAK yang kau suruh aku cakap YA tu kenape ?


Assalamualaikum


Cepat katakan tidak pada hari valentine! Ha, kepada sesiapa yang pernah sambut ataupun teringin nak sambut bawak - bawak lah bertaubat yer.Sebagai umat islam kan tak bagus kalau kita sambut hari valentine yang tak berfaedah tuu.kui kui kui



Sebenarnya aku bukan nak cerita pasal hari valentine tuu tapi aku nak cerita pasal benda yang aku TAK suka dalam hidup aku.Jangan sekali2 nak suruh aku cakap YA kat benda - benda nie ea. Kalau nak tahu apa benda yang aku tak suka teruskan lah membaca yer.hihi


1. TAK suka menunggu lama - contohnya menunggu bas ataupun masa nak keluar pastu orang yang keluar dengan kita tuu bersiap punyalah lame
[ mengalahkan dato' siti nurhaliza.haha]

2. TAK suka orang merokok - aku kalau dekat dengan orang yang merokok nie leh jadi sesak napas tahu tak. [ selamat my kuci dah lame meninggalkan tabiat nie,kalau tak aku yang meninggalkan dia.hahahaha ]

3. TAK suka makan sayur - yang nie memang dari kecik aku tak suka.Tak kiralah sayur ape pun aku memang tak makan.Pernah gak try makan tapi tak leh nak terima oleh cik tekak nie.Sampai pernah dipaksa kawan - kawan suruh makan sayur, tapi aku buat tak tahu jer.hehe

4. TAK suka dengar lagu rentak jiwang - macam lagu cinta kain putih tuu.Lagu - lagu rentak camtu aku tak leh layan beb.Tapi kalau korang bagi aku dengar lagu dari couple ker, bittersweet ker, avenged sevenfold ker kan lehlah aku layan.uhuuuiii

5. TAK suka dengar orang membebel - kadang - kadang aku nie suke membebel tapi aku tak suke orang yang membebel.hehe [ paham tak maksud aku ]


Ituulah serba sikit benda yang aku TAK suka dalam hidup aku.Siap pun tagg nie.hehe.Pada sesiapa yang nak buat tagg nie amiklah yer jangan malu - malu.


p/s : tagg nie cik afee ali yg manis yang bagi :)

15 comments:

ila said...

yg no 5 mmg setuju sgt

sissyira said...

assalam

x suka dngr orang membebal gak...


Jom Baca dan Komen--senarai nama pemenang 1st contest bila saya mati by sissyira

Mya Amira said...

tak suka makan sayur? hehe..
sedap woo ^^

hidrawr said...

Hid pon tak suke denga org membebel ! Grrr . Tapi diri sendri kuat membebel . Haha . Macam mane tu ? ;p

aliza said...

ila: kan2.hehe

aliza said...

sissyira: samelah kite ;)

aliza said...

mya amira: a'ah tak suke..x sedap ar.ngeh2

aliza said...

hidrawr: mesti org yg dengar tuu bingit dengar hid bebel.tapi sebenarnye kita same jer.haha

Anati Soki said...

1. tak suka tunggulama. yeay!! kita sama!! anat pun tak suka! tambah2 kalau tunggu jenis manusia yang suka buat jnji melayu. jnaji nk jumpa pukul11 pkul12 baru nk smpai.. grr.. rasa nk ketot je kt muka dia

2. hehehehe... merokok.. ehhe.. anat tak bapa k ada mslh sgt ngn org merokok cuma anat akansesak nafas je

3. tak suka makan syur!! yeay!! kita sama! anat hanya akan makan sayur yang ada dlm tomyam je.. hehehe

4. sama jugak!! anat super tak suka lagu melayu2 yng jiwang2 yang tak penah glamour.. seyes heheheh

5. wakakak.. kita sama!!! suka membebel kat org..tp bila org membebel kat anat anat tak suka.hehe

Robot | Sakti said...

merokok tak baik untuk kesihatan.

amaran kerajaan Malaysia.

:)

Robot | Sakti said...

merokok tak baik untuk kesihatan.

amaran kerajaan Malaysia.

:)

afee ali said...

i nk pakse u dgr i bebel kt u la. hehe ;)

aliza said...

anati soki : yeahhh! kite banyak same ar. :)

aliza said...

robot: betul2.kalau robot tak merokok baguslah.

aliza said...

afee ali: x nak2..ngeh3