Friday, January 20, 2012

Perangai


Assalamualaikum




Kat dalam dunia nie setiap manusia mempunyai bermacam - macam perangai .. tak kiralah budak kecik,remaja mahupun yang dah tua .. Sebenarnya aku nak cerita pasal sorang customer aku nie .. senang cerita aku memang sakit hati,geram dan menyampah dengan orang yang perangai macam tuu .. 




Lebih kurang camnie ceritanya . Ada sorang customer lelaki datang nak beli barang , lepas dah tanye2 dia pun mintak kurang tapi aku cakap tuu dah cukup kurang dah .. beberapa minit kemudian isteri kepada customer tadi pun datang  dan tanya - tanya jugakk .. dan dia pun cakap nak beli yang paling murah .. k lah aku pun tunjuk barang yang harganya murah lah kan ..




Lepas tuu dia tunjuk barang yang mahal dan tanya harganya .. aku baru jer bercakap yang tuu mahal kak .. Dengan nada berlagak dan sombong nye dia cakap " wa punya sukalah nak beli yang mahal ker murah ker wa punya duit " lepas aku dengar dia ckp camtuu aku ingatkan dah malas nak layan dah .. dahlah tadi sibuk mintak yang paling murah, pastu aku baru cakap camtu da kuang ajar .. tapi aku leh bersabar lagi .. sebab yang nak beli barang tuu bukan dia tapi suami dia .




Aku rasa suami dia pun dah bengang gaknya bini kurang ajar camtu .. sebab ape aku cakap kurang ajar ???Sebab masa laki dia dah nak bayar , laki dia just senyum jer .. pastu dia siap sound laki dia camnie tau " apasal tersengih - sengih , tumbuk nak ! gatal  " eeeeeeeeeee, kalau ko bagi laki ko free kat aku pun aku tak nak nyah..haha



Ingatkan aku jer kena tapi kawan aku pun kena .. masa kawan aku tengah potongkan pastik barang tuu sebab laki dia cakap nak guna.. bini dia sound cakap aik takkan bagi barang camnie jer .. banyak langsi punya olang .. pakai tudung,bini orang,mak orang tapi perangai tak serupa orang .. 



Aku pun tak kata yang perangai aku nie baik sangat .. tapi sekurang - kurangnya hormat lah orang sikit walaupun aku muda dari dia .. kalau tak hormat aku pun silalah hormat suami dia .. jangan nak meninggi suara tengking suami .. depan orang luar lak tuu .. selamat gak aku leh sabar,dah lah aku nie jenis baran gakk .. kui kui kui




p/s : kalau kita hormat orang, mesti orang tuu akan hormat kita semula :)

4 comments:

Unknown said...

eh....
kak ayu pula yang geram dengan kerenah pelangan perempuan yang kamu hadapi hari ini..
adoiii..

macam tulah ragam y kak hadapi selalu.. sabar jerlah.... nak buat macamana, tapikan.. selalunya apa y kita hadapi, orang y buat kita mcm tu.. pasti kena semula..

bukan nak doakan,tai k,ayu nampak dihadapan mata..
harap kamu tabah dan sentiasa bersabar ya

tomatokering said...

errrk~ not proper lah kan dia buat camtu.. haishh.. kesian suami dia yang malu..

aliza zeke said...

kak ayu: mmg geram jer time tu tapi sbarkan jewla..a'ahkan akak mesti jumpa org yg perngai pelik2..lagi kedai makan.

aliza zeke said...

tomatokering: tau xpe...kalau tgk muka suami dia cam kesian pun ade..