Saturday, October 29, 2011

Syukur


Assalamualaikum


Camnie hari nie aku kan masuk kerja petang .. So masa aku tengah tunggu bas tuu adalah satu kereta benti depan aku .. Kiranya tuu kereta sapu lah , disebabkan aku tak nak lambat aku pun naiklah .. kalau ikutkan aku tak nak naik sebab aku memang tak pernah nampak orang tuu .. tapi bila dia cakap tambang RM1 jer aku pun naik . murah kan,lagipun dah akhir2 bulan nie memang nak jimat jer .



Aku pn tak tahu kenapa, memang aku tak rasa selamat bila naik kereta tuu tapi aku buat biasa jerlahkan .. Orang tuu siap tutup tingkap,kunci pintu semua .. hati aku memang dah rasa lain tapi aku masih buat biase jer dlm masa yg sama aku cuma dpt bgthu shap melalui mesej.. 

dan nie perbualan sikit yang makin menakutkan aku



orang gila hitam: kita ikut jalan lain ea

aku : nak ikut jalan mana, ikut jerlah laluan biasa nak pergi pasir gudang tuu

org gila hitam: malas lah nak pusing2, kita ikut laluan kilang2 ea.takpelah kita jalan2 sikit

aku: [ dalam hati memang dah takut sangat ] ikut jerlah jalan biasa, dah lambat dah nie nak masuk kerja,nanti bos i marah.



Masa dia ikut jalan lain dalam kotak fikiran aku memang tengah ligat berpikir nak buat apa kalau dia buat sesuatu kat aku .. aku cuma ada botol air jer .. tuu kalau pukul kuat2 kemek botol tuu,orangnya mesti takde pape ..


Akhir nya dia berhentikan aku dekat satu simpang .. Lepas jer aku turun aku terus nanges [ takut,menggigil badan ] .. aku kol shap cakap takde pape dah tapi tuhan jer yang tahu apa aku rasa time tuu ..kalau kol mak mesti kena marah.huhu. Jauh gak aku menapak nak pergi tempat kerja , dengan panas lagi .. tapi yang paling penting sekali aku bersyukur sangat2 sebab takde pape jadi kat aku .




p/s :  kepada kaum wanita jangan jadi macam aku, sebab nak cepat dan sebab murah kita naik jer kereta orang yang tak dikenali..

5 comments:

Gen2Merah said...

aduiiii... nasib baik lah takda pa2 kan... moga ianya jadi pengajaran buat cik Liza.. jangan sesekali main hantam masuk je mana2 kereta...

Bersykur sangat2 xda pa2 kan... (",)

salam kunjung mengunjung.. ada masa jenguk2 lah blog Gen2Merah ye.. salam persahabatan.. (",)

noraliza said...

tuulah,selamat xde pape..hehe

thanks sudi menjalinkan persahabatan :)

zazaw said...

akak
awat buat cam tu?
bahaaayaaanyaaaaaaa

Mrs Nazar said...

eee..ngerinya n3 kali ni...hihihi... especially bila dia kata nak ikut jalan lain tu..nasib baik dia tak apa2kan...kalau la saya mesti dah menangis tepi jalan...

tapi asal dia letak kat tepi simpang plak..awk suh dia benti yer?

Run Away said...

bahaya wooo..wat lagi rota ar....;p