Monday, November 18, 2013

Set Slimming Shaklee

Assalamualaikum

Majlis pertunangan, majlis kahwin dah semakin dekat? Tapi masih ada lemak2 kat badan.. Rungsing cara macam mana nak kurus,nak singkirkan lemak dalam masa yang sama tak nak otot menggeleber..

Ha, ini lah yang kita nak share dengan korang semua .. Slimming set dari shaklee yang boleh membantu masalah korang semua .. Isyaallah dengan Izin Darinya.. Ok, 3 konsep utama slimming set ialah bakar terdiri daripada lecithin dan omega guard , buang pula terdiri daripada alfafa dengan herbalax dan bina otot kita dari cinch dan esp


 Bakar :-

Lecithin -Berfungsi untuk memecahkan lemak-lemak.Lecithin juga dapat mengurangkan sembelit, selain tuu boleh meningkatkan daya ingatan dan mengurangkan stress

Omega guard - Selain memecahkan lemak, kalau korang mempunyai kolestrol yang tinggi kita suggestkan korang ambik omega guard ni sebab omega guard nie sangat bagus untuk turunkan paras kolestrol  dan lagi cepat proses pecahkan lemak tuu ( omega guard ibarat kita naik flight, lecithin ibarat kita naik viva..hehe )  



Buang :-

Alfafa -  Alfafa mengandungi fiber yg bertujuan utk mengangkut lemak yg dah terapung2 tu, kalau xmakan alfafa ni alamatnya susahla lemak tu nak keluar. Alfafa juga bertindak untuk membuang toksin dalam badan, mengeluarkan air berlebihan dalam  badan (gemuk air) dan melawaskan kencing serta mengatasi sembelit .. Bonus untuk ibu2 sekalian sebab alfafa juga merupakan milkbooster bagi memastikan susu anda tidak terjejas


Herbalax - Berfungsi membantu proses pelawasan .. Kalau korang mempunyai masalah seperti sembelit atau proses membuang air yang sangat sukar ( dalam kategori kronik , kalau takde korang just ambik alfafa sahaja )



 Bina :- ( penting sebab otot kita nanti tak 
menggeleber dan rasa anjal sahaja yawww )

Cinch - Cinch ni lengkap dengan leucine untuk membantu memelihara otot semasa proses penurunan berat dan sangat berkesan .. ( ada 3 perisa lagi tau vanila, coklat dan caffe latte )

Esp - ESP ni memang best seller .Bermacam - macam kebaikan ada dalam ESP nie ..debat pasal ESP untuk slim ni memang banyak.ada yang kata boleh ambik ,ada yang kata tak boleh. ESP ni adalah minuman soya ber protein non gmo yang tinggi ,jadi memang terbukti ada yang dengan hanya minum ESP memberikan rasa kenyang yang lebih lama.jadi ,mereka lebih selesa untuk minum ESP. Bagus untuk ibu mengandung sebab boleh tambahkan susu badan tuu jugakk!


Nak share jugak beberapa pekara penting apabila berdiet nie :-

  1. Kawal pengambilan kalori, kalau boleh elakkan makanan segera,  berlemak dan berminyak ( tapi ada jugak yang tak kawal berat dorang boleh turun jugak,mungkin ikut badan seseorang tuu jugakk )
  2. Minum air sekurang2nya 2-3 liter sehari ( paling PENTING !!! )
  3. Makan serat seperti buah-buahan dan sayur-sayuran
  4. Jangan tinggal makan-jgn biarkan badan dalam keadaan lapar, mkn sikit2 tp kerap
  5. Jika ambil makan mlm kalau boleh mkn sblm pukul 8 malam
  6. Buat senaman ringan, kalau yg bekerja tu parking keta jauh sikit so that boleh jalan lama sikit, naik tangga ker kan, kemas rumah pun boleh :) 

Antara testimoni :-

 credit to my mommy lyana hisham




p/s : Bagi yang nak mencuba jangan segan2 yer.. leh pm kita dekat facebook ^^

No comments: