Monday, November 19, 2012

Oh Crepe 2u


Assalamualaikum



Sekarang nie orang semua sibuk pasal crepe durian tuu tapi aku pulak sibuk dengan crepe 2u.. Mesti korang dah pernah nampak atau pun makan crepe 2u nie kan ? Kesian kat aku benda dah lama tapi aku baru merasa dan sekarang macam dah gila nak makan hari - hari benda nie .. 



Aku boleh terjebak dengan makan benda nie sebab hari tuu mula - mula aku nak beli cool blog jer .. kedai crepe 2u nie pulak cuma bersebelahan jer dgn kedai cool blog tuu .. Pastu aku cakap kat my syg nanti laenkali nak try crepe 2u tuu lah pulak ..tgk orang makan macam bestt jer .. dan my syg pun cakap kalau nak belilah .. dgn sepantas kilat aku pun pilih nak yg mana.. sampai tak tahu nak yg mana tapi dlm hati coklat oreo tuu cam besttt jer .. last2, aku suruh my syg jer pilih n dia pun memilih coklat oreo untuk aku ( akhir2 nie pandai jer teka pe yg kat dlm hati aku tau ) 


 Ha, korang boleh pilih jer mana korang nak .. Yang paling murah harganya rm3.50 dan yang paling mahal kalau x silap aku ade yang rm8.50 .. mungkin yang terbaru lah tuu ..laenkali nak try coklat banana,coklat almond dgn milo milk .. yang ada cheese tak nak try sebab x minat cheese .. ngeh3








Nie contoh cara masak crepe 2u tuu .. gambar ihsan dari pak cik google



Yang nie pulak muka org yg tengah gumbira sebab dapat makan lagi crepe 2u coklat oreo tuu .. tapi diingatkan kalau makan nie mesti kena ada air .. sebab lepas dah habis makan mesti rasa haus punya .. macam makan aiskrim kan .. bila dah makan aiskrim tekak cam haus pastu nak minum air laen gak kan .. tapiii memang SEDAAPPPPPPPPPPPP lah benda alah nie .. lagi2 bila dah sampai hujung2 tuu lagi terasa coklat oreo nya .. pada sesiapa yang belum try leh lah try yer .. kalau korang duduk kat pasir gudang yang paling dekat kat tesco sri alam .. tuu yg paling dekat dgn tempat aku lah .. Pape pun crepe 2u nie memana besttttt lahhhh.




p/s : selamat mencuba ok :)




1 comment:

mizayusof said...

whoa ! besarnya crepe tu ?
sedap tak ?