Sunday, August 28, 2011

Perempuan tak suka bila lelaki


Assalamualaikum


Tiba-tiba malam semalam terlintas kat kepala otak aku nie pasal lelaki .. Kenapa kadang - kadang dorang susah sangat nak faham perangai perempuan kan walaupun perempuan nie kadang - kadang memang sukar dimengerti ... [ luar nampak ganas tapi dalam terlalu lembut seperti tisu yang basah tau ] .. Aku tahulah lelaki ego mmg tinggi .. [ maaf kepada kaum lelaki kerana berkata begitu, tapi itu benda yang betul kan ] .. So pagi ahad nie aku nak bagitahu sikit benda - benda yang perempuan tak suka ..



1. PEREMPUAN TAK SUKA DI KONGKONG
contohnya :

ali : ehhh, awak tak boleh keluar rumah tau..tak kiralah kawan lelaki ataupun kawan perempuan
minah: takkan kawan perempuan pun tak boleh keluar gak?
ali: kan saya kata tak boleh !



2. PEREMPUAN TAK SUKA KALAU LELAKI TUU BUAT TAK TAHU JER PASAL DIA
contohnya :

minah : awak, semalam saya pergi jumpa doktor dan saya dapat tahu saya ada penyakit demam semut.
ali : ooohhhhh, takpelah tuu baru demam semut belum demam gajah lagikan.




3. PEREMPUAN TAK SUKA CAKAP BENDA YANG DORANG TAK SUKA TUU BERULANG KALI
contohnya :


minah : awak,kita tak suka lah awak rapat sangat dengan ex awak si MEMEY tuu .. saya tahulah awak kawan jer ngan dia tapi manalah tahu cinta berputik kembali walaupun saya tahu lelaki boleh kawin 4 kan .. tapi leh tak kalau saya pun nak berkawan rapat dengan ex saya RONALDO ?
ali : apelah awak nie , suka pikir yang bukan2 .. saya dengan MEMEY tuu kawan biasa jer lah, tapi awak jangan nak rapat lak dengan RONALDO ex awak tuu yer.
minah : aikkkkk ?




4. PEREMPUAN TAK SUKA LELAKI YANG SIKIT - SIKIT NAK NAIK TANGAN,PANAS BARAN
contohnya:


minah : awak,saya nak minta maaf album gambar artis kesayangan awak SITI NURHALIZA tuu dah hilanglah, saya terlupa lah letak kat mana.
ali : walawei, pangg pungg pangg di pipi minah




5. PEREMPUAN TAK SUKA LELAKI YANG MENYEPIKAN DIRI TERLALU LAMA [untuk perhububgan yang jaohlah ]
contohnya:


minah : aku kol, mesej2 tak dijawab dan tak di balas pun ..geram nnyaa
selepas tiga bulan minah pun dah dapat satu mesej dari ali dan tiba-tiba
ali : minah,ali nak minta maaf ali dah jumpa awek laen yang lagi cantik nama dia MAYA KARIN




p/s : itu jerlah yang aku nak coret kan hari nie .. watak dan cerita diatas hanya rekaan semata -mata untuk dijadikan contoh sahaja.


16 comments:

YM said...

ada satu lagi za, perempuan tak suka bila dipaksa pakai tudung.bahahhahaa

noraliza said...

kak yan: hahahahahaha..benda tuu mmg takleh dipaksa,tapi kalau laki tuu tol2 nak bimbing kita dia leh ckp baek2 punya..ngeh3

Anisa Hang Tuah said...

perempuan tak suke bile lelaki ngada2

A.I said...

pompuan tak suka bila laki gila game.

kemon lah its just a game, nak fokus mcm nak berbini kan depa pesaipa? grr.


neway nice point after all

Anis izyan Abd Rahman said...

benci lelaki panas baran , sumpah benci

noraliza said...

anisa hang tuah: a'ah itu pun btol..hehe

noraliza said...

a.i: lelaki kalo dah ngadap game macam tuu bini no 1 dia.haha

noraliza said...

anis izyan: hehe..mintak dijauhkan lah kan :)

afdhalluddin said...

lelaki tak gune mmg mcm tu...

KiD said...

ini fakta ke? (^^)

haidi takeAfoto said...

emm amai yg ckp laki ni ego die tinggi..tp mengikut kajian kan..ni yg sy pnh baca la..ego laki ngn pompuan ni same je..
silap2 ego prempuan lagi tinggi dari laki..heheh

xtau la..ni yg sy bace..heheh

nora ek..selamat hari raya ekk..beraya kt ne?

zazaw said...

hikhik
amboi kak

zazaw tak suka lelaki mengongkong
hikhik

selamat hari raya sis

noraliza said...

afdhalludin: tau xpe..ngeh3

noraliza said...

kid: dari pengalaman sendiri n kekawan :)

noraliza said...

haidi: raya kat jb jer..selamat hari raya gak :)

noraliza said...

zazaw: sekali sekala zaw..ngeh3

selamat hari raya,jemput dtg umah :)